سفارش تبلیغ
صبا ویژن

روستای کهنه کلباد-kohne kolbad village
روستای کهنه کلباد 
[ سه شنبه 93/12/5 ] [ 9:29 صبح ] [ حسینی کلبادی ]

http://kohnekolbad.parsiblog.com


[ سه شنبه 93/12/5 ] [ 9:7 صبح ] [ حسینی کلبادی ]
[ سه شنبه 93/12/5 ] [ 8:29 صبح ] [ حسینی کلبادی ]

 

در متنی که در یکی از سفرنامه های معروف وجود داره ( با استناد به پایان نامه دوره کارشناسی ارشد تاریخ موجود در کتابخانه بندرگز) چنین آمده است که: وقتی در زمان ایلخانان به مرزهای خراسان حمله شد حاکم خراسان از حاکم کلباد و خان هزارجریب تقاضای کمک کرد و....- نکته ای که اینجاست اینه که یک-قدمت این سفرنامه حداقل برای 500-600 سال پیش هست، یعنی اینکه قدمت اسم کلباد برا حداقل همون دوره هاست دو- توی همون سفرنامه از منطقه ای با نام کربول یاد شده که قبلا نام منطقه کلباد بوده است(احتمالا همون کلبیر خودمونه). یعنی اینکه این منطقه ای که ما الان به نام کلبیر میشناسیم تاریخی تر از کلباد هست.

ارسالی از kelbior کلبیر 


[ سه شنبه 93/12/5 ] [ 8:17 صبح ] [ حسینی کلبادی ]

گاهی آنقدر در روز مرگی غرق می شویم که فراموش می کنیم

ساده ترین داشته های ما شاید آرزوی فرد دیگری باشد

ما از امر ونهی پدر کلافه هستیم و

دیگری در آرزوی شنیدن صدای پدرش

ما از باب میل نبودن غذا به جان مادرمان غر می زنیم و

دیگری در حسرت صدا کردن نامش وشنیدن جوابش

از گرما می نالیم

از سرما فرار میکنیم

در جمع ازشلوغی کلافه می شویم .

ودر خلوت از تنهایی بغض می کنیم .

تمام هفته منتظر رسیدن روز تعطیل هستیم و

آخر هفته هم بی حوصلگی مان را گردن غروب جمعه می اندازیم .

شاید بهتر باشد گاهی فکر کنیم همه زندگی مان معجزه است .

همین که میخوابیم ،  بیدار می شویم نفس میکشیم ،

همین که خورشید طلوع میکند ؛ مهتاب میتابد   

باران بی منت می بارد

تمام اینها بهانه ی ساده ای است برای یک لبخند .

فرستنده :فلاح

 


[ یکشنبه 93/11/19 ] [ 10:28 عصر ] [ حسینی کلبادی ]
[ یکشنبه 93/11/19 ] [ 10:10 عصر ] [ حسینی کلبادی ]

 

نخست میپردازیم به نحوه شکل گیری پایگاه در روستای کهنه کلباد  :پایگاه بسیج روستا یکی از پایگاه های اجتماعی روستاست که در آن فعالیت های فرهنگی ، تبلیغی، ورزشی و سیاسی و ...میان افراد بسیجی و غیرعضو صورت می گیرد.

پایگاه بسیج آزادگان روستای کهنه کلباد در سال 1369 توسط فردی آزاده و جانباز از سلاله طیبه سادات شهید بزرگوار سیدکریم حسینی کلبادی پایه گذاری شد و نخستین فرمانده بسیج پایگاه شخص بزرگوار شهید می باشد.

این روستا چهار شهید به نام های محمدجعفر نصیری، برادران محمدرضا و علی اصغر کهنه کلبادی همچنین سیدکریم حسینی کلبادی تقدیم نظام کرد که هر یک قبل از آن بسیج خدایی بودند .در اینجا به پاس زحمات شهید سیدکریم حسینی کلبادی که موسس پایگاه بسیج آزادگان روستا بودند مروری به زندگی ایشان میکنیم ،از این بزرگوار دو یادگار مانده است که مهندس سیدکمیل حسینی و دیگری خواهر گرامیش که ادامه دهنده راه پدر بزرگوارشان می باشند و مادر ایثار گر و فرهنگیش تمامی رنج های نبود همسرش را به جان خویش تحمل کرد و در رشد و پرورش اجتماعی ، فکری ، عقیدتی و علمی فرزندان شهید از هیچ کوششی دریغ ننموده است که هر یک دانشجوی مهندسی و دیگری دانشجوی پزشکی مشغول به تحصیل می باشند.نام و یاد تمامی شهدای روستا گرامی باد.

در ادامه مبحث بسیج پی میگیریم به تعداد عضویت عادی و فعال که به طور تقربی دویست نفر از برادران بوده است.

همه افراد به سهم خود برای بسیج محل تلاش کردند و همچنان تلاش می کنند و هریک خاطراتی از گشت های شب در محل،اردو های تفریحی،کوه پیمایی ، اردو های زیارتی و سیاحتی ،طرح های اوقات فراغت ،مسابقات ورزشی ،کلاس های قرآن در ماه های مبارک رمضان و...را به یاد می آورند و در خاطرشان نقش بسته است .

در اینجا شایسته میدانم فرماندهان بسیج روستای کهنه کلباد را با ذکر اسامی که هرکدام سهمی به سزا در پیشبرد اهداف انقلاب را داشتند را نام ببرم.

1-آزاده و جانباز شهید سیدکریم حسینی

2-محمد رحمانی

3-اردشیر عباسی

4-سیدقاسم حسینی

5-محمدباقر عسگری

6-ابراهیم نصیری

و جا دارد از اعضای فعال یاد ببرم .از آقایان :

احمد عسگری-سیدمصطفی حسینی-سیدرضا حسینی-هادی لشکربلوکی-شعبان نصیری-محسن ریاحی-سیدحسین حسینی-علی رحمانی-سیدعلی حسینی-سیدصادق حسینی-سیدضیاء حسینی-سیدمحمود حسینی-سیدمالک حسینی-علی اوسط عسگری-مسعود عسگری-علی اکبر عسگری-علی اصغر عسگری-سیداسحق حسینی-سیدابوطالب حسینی-سیدجعفر حسینی-سیدمحمد حسینی و ...

فرستنده:سیدقاسم حسینی 

 


[ یکشنبه 93/11/19 ] [ 9:48 عصر ] [ حسینی کلبادی ]

همه ما مرحوم حاج زین العابدین عباسی را به خاطر داریم همیشه ما بچه ها و نوجوانان را نصیحت می کرد که درس بخوانیم و برای آینده ای بهتر در این زمینه تلاش کنیم .

او راننده ای بسیار محتاط بود و همیشه احتیاط را دستور کار خود در رانندگی قرارا میداد .او به ما میگفت با وجود اینکه 30 سال کارم رانندگی با خاور است به این نتیجه رسیدم که رانندگی شغل مناسبی نیست اگر من ملاحضه کنم دیگری احتیاط نمی کند ، اگر من نزنم دیگری میزند و این گفته وی آویزه گوشمان شد.و سرانجام نیز بواسطه حادثه رانندگی جان خود را از دست داد او نزد اما دیگری به او زد و جمله اش به حقیقت تبدیل شد.

روحش قرین رحمت الهی باد.

و خداوند نیز پشتیبان تمام رانندگان این روستا باشد.(آمین)

فرستنده :سیدقاسم حسینی کلبادی


[ شنبه 93/10/27 ] [ 8:35 عصر ] [ حسینی کلبادی ]

با احترام، دریافت خبر مصیبت درگذشت مرحومه سکینه احمدی موجب تاثر شد. برای چنین شخصیت ارجمندی که با تربیت فرزندی برومند و سلحشور برای ملت ایران و الگویی برای حق طلبان و آزادی خواهان گیتی ساخته است رضوان الهی و شفاعت حضرت فاطمه زهرا(س) را توسل و استدعا می کنیم. 

http://kohnekolbad.parsiblog.com/


[ شنبه 93/10/27 ] [ 8:24 عصر ] [ حسینی کلبادی ]


روستای کهنه کلباد از کهن ترین روستاهای غرب شهرستان بندرگز و دروازه اصلی استان گلستان دارای پیشینه های مختلف تاریخی و فرهنگی و دینی که بطور کلی از گذشته مظلوم و محروم واقع شده است و به اندازه تاریخش موفق نبوده است که این خود در وحله اول به خود مردم و شوراها و در وحله دوم مسئولین منطقه ای برمیگردد.

روستای تاریخی کهنه کلباد دارای جنگل بکر و در واقع دست نخورده که دارای حیوانات وحشی و درنده که به جهت صعب العبور بودن تا بحال بکر مانده است.

نزدیک بودن این روستا به در یا از شمال و به جنگل از جنوب و فضای سبز بسیار عالی و هوای پاک و وجود تپه های باستانی و اماکن متبرک چشم مسافرین را از جای جای این میهن به خود جلب نمده است .غروب های غم انگیز و طلوع های دل انگیز و صدای چه چه پرندگان چشم و گوش هر فردی را به خو معطوف نمده است.

این روستا در کشاکش تارخ خود همواره دچار تغییرات و پیروزی ها و شکست هایی بوده است که سهم هر یک به زنده ماندن روستا کمک بی شائبه ای کرده است و اهالی آنرا مردمانی با فرهنگ و سخت پوش تشکیل داده است.

خانواده های اصیل کهنه کلبادی که آبا اجداد شان از گذشته در این روستا می زیسته اند اندک هستند و این بدین جهت است که در چندصد سال پیش اتفاقات طبیعی از قبیل بیماری های واگیردار، آتش سوزی و ... ساکنان را به جای جای منطقه و اغلب آن بر اثر بیماری جان خود را از دست داده اند و به همین جهت قبرستان های متعددی در اطراف این روستا قرار گرفته است که یکی از آنها دارای زبان زد و عام و خاص است.

اقوامی چون با نام خانوادگی نظیر حسینی کلبادی ، عسکری، کهنه کلبادی، احمدی، ریاحی، لشکربلوکی، نصیری،افتخاری، رمضانی، قربانی باقری، دماوندی و... میاشند. همان طوریکه اشاره شد بیشتر ساکنین آن مهاجر هستند و از خانواده های حسینی از جمله مهاجرانی هستند که از روستای برما که یکی از روستاهای کوچک هزار جریب بهشهر می باشد اصل و نصب آنها به آنجا برمیگردد.از این خاندان بزرگانی چون مرحوم حاج سید بابا حسینی برمائی و فرزندان بزرگوارشان مرحوم حاج سید طاهر حسینی کلبادی و حاج سیدفاضل حسینی کلبادی و مرحومه حاجیه سیده زهرا حسینی کلبادی به نیکی از آن بزرگواران یاد شده است که شجره نامه آن بزرگواران به امام محمدباقر(ع) از فرزندانش عبداله بر میگردد که مرحوم آیت اله حاج سیدجعفر حسینی برمائی از فضلا و علمای بزرگ بهشهر از بستگان نزدیک این خاندان می باشد.

برای خواندن  ادامه مطلب لطفا اینجا کلیک کنید...

[ شنبه 93/10/13 ] [ 9:31 عصر ] [ حسینی کلبادی ]
<< مطالب جدیدتر ........ مطالب قدیمی‌تر >>

.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

سلام دوستان از شما تقاضا دارم بنده را در اداره این وبلاگ همراهی کنید شما عزیزان میتوانید نظر بدهید و یا اگر مطلبی یا عکسی دارید که فکر میکنید برای وبلاگ مفیده به بنده ایمیل کنید تا با نام شما چاپ شود email:alikolbadi1989@chmail.ir پست الکترونیک چاپار
امکانات وب